Bolesti koje se prenose seksualnim putem

Seksualno-prenosive bolesti su takve bolesti čiji se uzročnici prenose sa osobe na osobu u toku polnog odnosa.Adolescenti i mladi ljudi su starosna grupa sa najvećim rizicima za dobijanje ovakvih bolesti,u prvom redu zbog promiskuitetnog načina života.Ove bolesti  mogu dati,potencijalno,ozbiljne zdravstvene posledice,kod muškaraca i naročito kod žena.Može doći do teških zapaljenja,koja vode ka neplodnosti ili direktno ugrožavaju život.Najvažnije mere prevencije su izbegavanje rizičnih odnosa i dosledna upotreba kondoma.

HIV/AIDS: Neizlečiva infekcija i bolest,koja predstavlja veliki problem u svetu.

Humani papiloma virus: Smatra se da je on jedan od glavnih uzročnika karcinoma grlića materice,ali je u vezi i sa drigim karcinomima na genitalijama.Daje polne badavice.

Herpes virus: To je neizlečiva seksualno prenosiva infekcija,koja se manifestuje u vidu ponovljenih epizoda promena na koži i sluzokožama genitalija.Promene su u vidu manjih plikova i ranica i jako su bolne.

Hepatitis: Moguća je infekcija seksualnim putem virusima koji izazivaju hepatitis A,B i,verovatno,C.Ovo su infekcije koje mogu dati ozbiljne zdravstvene probleme.Danas postoje vakcine protiv Hepatitisa A i B.

Sifilis: Danas je to infekcija koja se relativno lako otkriva i leči,ukoliko se na nju ne zaboravlja.Bez lečenja,kako je bilo pre antibiotske ere,sifilis je bio, gotovo, neizlečiva i teška bolest.

Trihomonijaza: To je jedna od najčešćih,izlečivih seksualno prenosivih infekcija.

Hlamidija i gonokok: Ovo su vrlo česte infekcije,koje neretko idu zajedno. Ukoliko se ne prepoznaju i ne leče mogu da daju ozbiljne zapaljenske posledice (hronilne upale,sterilitet).

Mycoplasma hominis et genitalium,ureaplasma urealyticum: Mogu dati ozbiljne zapaljenske promene i ugroziti trudnoću.

Stidne vaši: Vrlo se lako prenose,nemaju veliki zdravstveni značaj i lako se tretiraju.

Ostale seksualno prenosive bolesti (granuloma inguinale, šankroid, molluscum contagiosum, lymphogranuloma venereum i dr): ređe se kod nas sreću ili imaju manji zdravstveni značaj.