Povodom tragičnog događaja smrti deteta nakon preloma ruke

Infekcije kod ljudi i njihova najteža manifestacija, sepsa, su najčešći uzrok smrti u svetu. Češći uzrok smrti od karcinoma, infarkta, šlogova…….
Sepsa nastaje kada bakterije (najčešće), virusi ili paraziti uđu iz lokalnog ognjišta u krv ili limfu (trovanje krvi) i napadnu ceo organizam. Nastane popuštanje odbrambenih mehanizama organizma, popuštanje funkcije najvažnijih organa i smrt.
Ako sepsa ide bez popuštanja vitalnih organa smrtnost je do 30 %, ako je prisutno popuštanje organa, smrtnost je do 60%. Dakle ogromna.
Sepsa najčešće nastaje u toku zapaljenja pluća, trbušnih organa, bubrega, kože i mekih tkiva, u ili nakon porođaja, pobačaja, operacija………
Medicina se odvajkada borila sa posledicama infekcija i sepse. Savremeni medicinski postupci, tretmani i sredstva u mnogome su smanjili smrtnost ljudi od teških infekcija.
Međutim, i pored potpune primene dostupnih sredstava i adekvatnog tretmana nastajanje sepse se ne može potpuno isključiti.
I u čitavom svetu, i u najbogatijim zemljama ljudi svih uzrasta, u izvesnom procentu, stradaju od infekcija. Od novorođenčadi i dece, preko trudnica, porodilja, sve do starijih osoba.

Prema tome, ne treba suditi nikome i osuđivati ordinirajuće medicinsko osoblje bez upoznavanja sa slučajem. Lekarske greške i nečinjenja su mogući. Ali su mogući tragični ishodi kod infekcija i u idealnom postupanju. I toga se svi lekari, suštinski, najviše boje.