Doktor,pacijent i njihov odnos

Jedna od najneprijatnijih situacija u kontaktu sa pacijentom je utisak nepoverenja ili neprijateljstva u očima pacijenta. Tu vrlo često nema popravke i vrlo često se saradnja prekida.
Još od Hipokrata i davnih vremena se zna da je za proces lečenja najvažniji sklad pacijenta i terapeuta i da oni, u suštini, dele odgovornost o zdravlju,bolesti i lečenju samog pacijenta.
Iz ovog i ovakvog odnosa pacijenti izvlače i imaju različita prava :
– pravo da se od doktora očekuje ljubaznost, poštovanje ličnosti, strpljenje i potreba da se čuje o njihovim temama i dilemama.
– pravo na tajnovitost
– pravo na obaveštenost o zdravlju, bolesti, prognozi, terapiji, dilemama u procesu lečenja i td.
– pravo da se primi adekvatna terapija i održi proces lečenja dovoljno dugo i td.
U praksi se sreću različite varijante komunikacija ove vrste. Lekar je u situaciji da u hodu prilagođava svoj način govora i pristupa, u zavisnosti od niza karakteristika pacijenta. To je nekada vrlo komplikovano i, ne retko, vrlo neprijatno.
U principu, najteže je raditi sa nepismenim ili krajnje neobaveštenim ljudima, a ostalo dominantno zavisi od ljudske podudarnosti, stručnosti i motivacionih faktora.
Malpraksa, propusti, greške, nerazumevanja vrlo često završe na sudu.

Podeli sa prijateljima
  •  
  •  
  •  
  •  
  •